|
Vid felanmälan skall du alltid uppge vad felet är samt namn , adress och telefonnummer:
Vid fel på vitvaror (kyl, spis o.d.) kontakta Electrolux tel:0771-76 76 76
Vid fel på maskiner i tvättstugan kontakta Elektrolux Laundry Systems tel: 0771-61 52 00
Vid fel på analog kabel-TV via "gamla" Lex-Com i kopplingsskåpet, kontakta COMHEM tel:0771-55 00 00 eller Comhem kundservice
Vid fel på Bredband (internetuppkoppling kan vara operatörsberoende), Fiber-TV, IP-telefoni via bredband, Router och TV-Box,
kontakta Telenor Kundtjänst 020-222 222 eller Telenor Kundservice
Vid fel på hiss, Hissen AB sköter underhåll, service och felanmälan för våra
hissar.
Felanmälan dygnet runt: 08- 618 48 48. Under
kontorstid även 08-618 12 00
Vid fel på porttelefon eller telefonnummer kopplat till porttelefon, kontakta Ulf Nyström eller använd ändringsblankett
Vid upplevd låg temperatur i lägenheten, läs regler för detta under FAQ !
Vid skadedjur/ohyra, föreningens försäkring omfattar skadedjursbekämpning.
Om du fått in skadedjur i din lägenhet är det viktigt
att omedelbart sanera för att undvika spridning.
• Du kan själv kontakta Anticimex 075-245
10 00 ange att du bor i Brf Essinge Brygga som är
försäkrade hos Brandkontoret,
försäkringsnummer 111847*1
• Anmäl till styrelsen, så att vi kan säkerställa att de inte
spridits i angränsande lokaler
Vid tekniska fel i "stora garaget" kontakta Garagesamfällighetsrepresentanten Martin Sveningsen 0706-96 82 06.
Vid tekniska fel i "lilla garaget", utom garageporten, Fastighetsägarnas kundservice 08-617 76 00
Vid fel på garageporten, kontakta UNA-portar (dygnet runt) på 08-18 60 03
Vid övriga fel kontakta Fastighetsägarnas kundservice: kundservice@fastighetsagarna.se
08-617 76 00 Må-To 7-17 / Fr 7-16
Jour 08-657 64 50 (Alltså endast jourärenden)
Vem gör felanmälan:
1. Anmälan av fel i "allmänna utrymmen" ska göras av den som upptäcker felet. Gäller alltså alla som bor i föreningen. Det är bättre att det kommer in flera felanmälningar på ett ärende än ingen alls. Det kostar inget extra. åtgärdande av fel i "allmänna utrymmen" betalas alltid av föreningen och inte av någon enskild.
2. Man får bara kontakta jouren om felet är så allvarligt att det inte kan vänta till nästkommande vardag. Om detta inte respekteras blir anmälaren själv betalningsskyldig för jourbesöket. En uppställning av vad som räknas som jourärende ska finnas i varje port.
Känner man sig osäker på något sätt är man självklart välkommen att kontakta styrelsen.
Exempel på detta är:
a. man känner sig osäker på hur man ska beskriva felet.
b. felanmälan ställer frågor som man inte kan svara på.
c. om man känner sig orolig att bli betalningsskyldig.